13 - AITOR ARANA - Ipuin-entzulea


Itziarrek bere bizitzako ametsa betea du: idazlea da, eta gazteek gogoko dituzten liburuak argitaratzen ditu. Gazteak ez dira, ordea, irakurtzen dioten bakarrak. Nahikoa izango da Fermin bezalako gizon heldu batengan piztutako miresmena, idazlearen ametsa amesgaizto bihurtzeko. Fermin jaunak munduko ipuinik onena entzun nahi du Itziarren ezpainetatik, eta, horretarako, gizon ero hau idazlea bahitzeko prest dago, eta tortura psikologikoetara eta fisikoetara iritsiko da bere helburua lortzearren. Idazlea laster ohartuko da eroari kontatzen dizkion ipuinetan agertuko zaiola heriotzera edo askatasunera eramango duen bidea.

Iritzia: Misteriozko narrazioen kutsua du, Stephen Kingen Misery eta horrelako eleberrien antzekoa. Azkenean ipuin bilduma dela esan dezakegu. Baina zein da munduko ipuinik onena? Irakurritako ipuinak erraz ulertzen dira eta erakargarriak iruditu zaizkit. 16 urtetik gorako nerabeentzat aproposak dira.

12 - MANUEL FDZ ÁLVAREZ - Juana La Loca. La cautiva de Tordesillas


Estamos ante uno de los personajes más conmovedores de nuestra historia, en parte por sucumbir ante una depresión, iniciada por los celos y culminada por la muerte de aquel Felipe el Hermoso que tanto amaba; en parte, también, por ser una víctima del poder, de los que ansiaban ese poder, el de la Monarquía más poderosa de su tiempo, el de la España de los tercios viejos y de los grandes conquistadores de América. Y así fue convertida en una sombra, primero por su propio marido y después por su padre, Fernando el Católico, que la recluye en Tordesillas. Y en esa situación la mantiene su propio hijo, Carlos V.

Opinión: No es una novela histórica, sino una historia contada desde el punto de vista de un historiador. Nada de lo que se cuenta es inventado, todo pertenece a la Historia, lo cuál es de agradecer. La personalidad y las desventuras de Juana te provocan sentimientos de conmiseración. Me ha gustado mucho acercarme a esta parte de la Historia de España tan desconocida y tan manipulada a conveniencia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...